Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 9 registros  La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
4 p, 184.8 KB Book review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
OBRA RESSENYADA: Jan STORO, Practical social pedagogy. Theories, values and tools for working with children and young people. Bristol : The Policy Press, 2013.
2016 - 10.1080/13691457.2015.1030930
European journal of social work, v.16 n.1 (2016), p. 146-148  
2.
3 p, 108.3 KB Book Review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: Miguel L. MARRENGULA, Addressing Socio-Cultural Animation as Community Based Social Work with Street Children in Maputo, Mozambique. Tampere : Tampere University Press, 2010.
2012 - 10.1080/13691457.2012.687168
European journal of social work, Vol. 15 núm 2 (2012) , p. 285-292  
3.
4 p, 482.2 KB Book review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: Jacob JORNBECK & Niel ROSENDAL JENSEN Jensen (Ed. ), The diversity of social pedagogy in Europe (Studies in comparative Social Pedagogies and International Social Work and Social Policy, Vol. [...]
2012 - 10.1080/13691457.2012.750501
European journal of social work, Vol. 15 Núm. 5 (2012) , p. 734-736  
4.
3 p, 362.6 KB Book Review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: K. HATTON, Social Pedagogy in the UK. Theory and practice. London: Russell House Publishing, 2013.
2015 - 10.1080/13691457.2015.1092227
European journal of social work, Vol. 19 num 2 (2016)  
5.
6 p, 497.6 KB Book review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: Claire CAMERON & Peter MOSS (Eds), Social pedagogy and working with children and young people: when care and education meet.
2013
European journal of social work, Vol. 16 Núm. 4 (2013) , p. 581-583  
6.
3 p, 288.1 KB Book Reviews / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Obra ressenyada: Pam ALLDRED, Fin CULLEN, Kathy EDWARDS & Dana FUSCO et al. The SAGE Handbook of Youth work practice. London : Sage Reference, 2018.
2020 - 10.1080/13691457.2020.1857019
European journal of social work, Vol 24 Num 3 (2021), p. 555-557  
7.
4 p, 277.8 KB Book review / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: Green, Lorraine and Clarke, Karen. Social policy for social work : placing social work in its wider context. Cambridge: Polity Press, 2016.
2018
European journal of social work, Vol. 21 Núm. 5 (2018) , p. 794-796  
8.
4 p, 214.1 KB Ressenya / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Obra ressenyada: Dominique KERN, La recherche sur la formation et l'éducation des adultes dans la deuxieme moitié de la vie. Paris: L'Harmattan, 2016.
2019 - 10.1080/13691457.2019.1637102
European journal of social work, Vol 23 num 2 (2020) , pp. 367-368  
9.
15 p, 287.0 KB Learning basic employability competence : a challenge for the active labour insertion of adolescents in residential care in their transition to adulthood / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Marzo, Maite 1965- (Universitat Ramon Llull) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
The teaching of basic employability competence from a very early age is of preventive value in the transition of young people in residential care to adulthood. The present research relates employability competence (finding and holding down a job and gaining promotion in the labour market) with positive career outcomes and employment opportunities. [...]
El aprendizaje de las competencias básicas de empleabilidad en los primeros años de vida de los jóvenes tutelados adquiere un valour preventivo clave para afrontar su proceso de transición hacia la vida adulta. [...]

2014 - 10.1080/13691457.2013.802227
European journal of social work, Vol. 17, núm. 2 (2014) , p. 252-265  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.